.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
يك سوم نان توليدي كشور دور ريخته مي‌شود‌

مشاور معاون وزير بازرگاني گفت: حدود يك سوم از نان‌هاي توليدي كشور به عنوان ضايعات در شبكه‌هاي مختلف دور ريخته مي‌شود. ‌

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، ميثم جاهدي در نخستين همايش اصلاح الگوي مصرف نان كه در سالن اتاق بازرگاني استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سالانه حدود 4 هزار و 200 ميليارد تومان يارانه نان در كشور توزيع مي‌شود كه يك هزار و 400 ميليارد تومان دور ريخته مي‌شود.
وي افزود: وزارت بازرگاني و شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران به عنوان متولي آرد و نان در كشور با نامگذاري سال اصلاح الگوي مصرف اقدامات و برنامه‌ريزي‌هايي در حال اجراست.
جاهدي تصريح كرد: شركت بازرگاني با داشتن چهار شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه‌اي و دو شركت حمل و نقل بين‌المللي براي تهيه خريد و عرضه گندم و آرد در كشور فعال هستند.
مشاور مركز پ‍ژوهش‌هاي وزارت بازرگاني خاطرنشان كرد: در بحث اصلاح الگوي مصرف تكليف شرعي داريم كه رعايت كنيم و دولت نهم اقتدار كامل را براي كسب رتبه بالاتر رادر اين زمينه دارد.
وي مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت در اين زمينه را آموزش نانوايان كشور، روش صحيح پخت نان، بهسازي كارخانجات، تسهيلات براي واحدهاي خبازي و بيمه نانوايان برشمرد.
جاهدي درباره صنعتي كردن پخت نان گفت: صنعتي كردن پخت نان با استفاده از روش مكانيزه و ماشين آلات انجام مي‌شود و دو خصوصيت مهم صنعتي كردن پخت نان سرعت كار در توليد نان و ارائه نان به صورت كاملا بهداشتي است.
مشاور معاون وزير بازرگاني هدف از صنعتي كردن توليد نان را اصلاح مسير پخت نان دانست و بيان داشت: نان صنعتي مي‌تواند تشابه بسيار زيادي با نان محلي داشته باشد و توليد نان سنتي بايد به عنوان هنر سنتي نگاه شود.
وي مهم‌ترين اقدامات انجام شده در بهينه‌سازي آرد و نان را ايجاد مراكز خصوصي ذخيره سازي گندم، رسيدگي و نظارت كامل بر كارخانجات آرد و ارائه تسهيلات به كارخانجات عنوان كرد و اظهار داشت: نهضت خصوصي سازي سيلو در كشور و بهينه سازي مراكز توليد آرد و نانوايي‌ها با حمايت دولت نهم تقريبا دوبرابر شده است.
جاهدي با اعلام اينكه نان يك كالاي بسيار مهم است تصريح كرد: در مصرف نان بايد اصلاح الگوي مصرف آن رعايت شود و در حال حاضر براي توليد پخت نان اعتبار و يارانه‌هاي كلان داده مي‌شود.
مشاور مركز پ‍ژوهش‌هاي وزارت بازرگاني ادامه داد: فرهنگ‌سازي در زمينه مصرف بهينه و درست نان نيازمند همكاري موسسه استاندارد، صداوسيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش است.
وي از ارائه طرح همياران نان در سال تحصيلي جديد در بين دانش‌آموزان خبر داد و افزود: طرح همياران نان در سال تحصيلي جديد به صورت پايلوت در شهرهاي تهران وچند شهرستان ديگر انجام مي‌شود.
جاهدي با اشاره به اينكه صدا و سيما در توليد برنامه‌هاي فرهنگي همكاري لازم را داشته است، تصريح كرد: در آينده نزديك طرح همياران نان خانواده با همكاري مركز امور زنان رياست جمهوري انجام مي‌شود.
مشاور معاون وزير بازرگاني با اعلام اينكه خريد گندم را از خارج داريم، گفت: در سال گذشته حدود 5 ميليون تن گندم در كشور توليد شده است و حدود 7 ميليون تن واردات داشته‌ايم.
وي با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در دولت نهم اظهار داشت: دولت نهم از ابتداي روي كار آمدن بررسي‌‌هاي علمي خوبي را انجام داده و كيفيت توليد آرد، نان و واردات گندم بالاتر مي‌رود.
مشاور مركز پ‍ژوهش‌هاي وزارت بازرگاني با اعلام اينكه هر چه كيفيت نان بالاتر رود ضايعات كاهش مي‌يابد، افزود: با كمك خانواده‌ها بتوانيم در نگه‌داري نان كوشا باشيم و ضايعات نان را پايين بياوريم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.